Tuesday, July 3, 2012

简单生活

我向往的生活是简单而自在的

不需要花俏的衣裳,精致的饮食,花样繁多的娱乐

只求吃饱穿暖与简单的快乐

只是往往要求得越简单,却也最难做到的

身在都市,要花钱的娱乐多,愿意花钱找寻乐子的朋友更多

静下心想一想 ,这真的是我所追求的快乐吗?

花了钱,但开心的时间好像不长,也很空虚

真正令我感到快乐的元素,又是什么呢?

一场真挚的交谈,一场像小孩般的玩闹,这些回忆与快乐,反倒能令我回味

能令我回味的电影与唱K却屈指可数

我真的是个要求简单的人,请不要说我随便,因为这正是我能看开很多事并快乐的原因

2 comments:

  1. totally agree...
    money can't buy us happiness...
    those happy memories are all childhood memories or times when we had fun with our friends...
    the more we spend, the more we are unhappy

    ReplyDelete
  2. ya..keeping our life simple and meaningful is the aim of my life. how to spend money meaningfully is what we need to learn. May all of us have a peaceful and meaningful life =)

    ReplyDelete